Constellation Brands biranın gücüyle kârını artırdı
Corona birasının üreticisi Constellation Brands, önemli bira markalarının güçlü satışlarının etkisiyle Wall Street’in ilk çeyrek kar beklentilerini aştı. Şirketin performansı, ABD tüketici endüstrisindeki daha geniş eğilimleri yansıtan şarap ve alkollü içki segmentindeki yavaşlamaya rağmen geldi.
Bugün, Victor, New York merkezli içecek devinin hisseleri, yıllık tahminlerini korumasının ardından piyasa öncesi işlemlerde yaklaşık %3 yükseldi. Constellation Brands, gelirlerinde kilit rol oynayan Modelo Especial ve Pacifico başta olmak üzere başlıca bira ürünlerine yönelik güçlü tüketici talebiyle karşılaşmaya devam ediyor.
Şirketin kazançlarına önemli bir katkıda bulunan bira bölümü, ürün satış hızının bir ölçüsü olan hacimsel tükenme artışında bir önceki yıl görülen %5,5’lik büyümeden %6,4’lük bir artış bildirdi.
Constellation Brands, süregelen hammadde ve ambalaj maliyetlerinin yarattığı zorlukların üstesinden gelmeyi başarmıştır. Bu, son çeyreklerde uygulanan stratejik fiyat artışları, azalan pazarlama giderleri ve genel satış büyümesi ile sağlanmıştır.
Şirketin bira pazarı segmentindeki operasyonel verimliliği artmış ve faaliyet marjları 260 baz puan artışla %40,6’ya yükselmiştir. Bu durum, bira operasyonlarında daha güçlü bir kârlılığa işaret etmektedir.
LSEG verilerine göre Constellation Brands, 31 Mayıs’ta sona eren çeyrekte hisse başına 3,46 dolar olan ortalama analist tahmininden daha iyi bir performans göstererek hisse başına 3,57 dolar karşılaştırılabilir kâr açıkladı. Ancak, net satışlar 2,67 milyar dolar beklentisine karşın 2,66 milyar dolar ile beklentilerin biraz altında kaldı. Bu eksiklik, premium şaraplar ve alkollü içkiler kategorisinin cansız performansına bağlanıyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.